Tuesday, February 7, 2012

Maulidur Rasul *mengingatkan aku tentang sesuatu*

Salam. Hmm, pejam celik pejam dan celik kembali. Alhamdulillah. aku masih lagi hidup atas bumi terindah ciptaan Allah ni. Sedar tak sedar, maulidur Rasul baru sahajaa berlalu.
Dan, semestinyaa amat ia amat sangat lah memberi kesan kat aku. mana tak nyaa. aku ada kenangan nak cerita di sini.
First and fore most, bila aku dengar kawan aku nak pergi umrah. aku macam. oh myy. aku nak ikuut boleh? seriuslyy. pengalaman aku tunaikan haji membuatkan aku terasaa rindu teramat sangat nak pergi kedua dua bumi barakah tu balik. Betul. If, korang pun. korang akan rasa macam tu. Tak tipuuu
okyy, sebabnyaa kan kat sanaa. korang rasa saaangat dekat dengan Rasulullah. Lebih lebih lagi, bila korang dapat masuk raudhah. Bayangkanlah, Rasulullah ada kat sebelah kita. Tapi, apakan daya kita. Kita hanya boleh tengok makam baginda sahaja. Tapi, itu pun sudah cukup. Tak silap aku. Rasulullah ada bersabda lebih kurang macam ni lah kot. *tak ingat sangat. Barangsiapa yang menziarahi makamku, seolah olah dia menziarahi aku sewaktu aku masih hidup. And itu pun pahaalaaa. Alhamdulillah, aku bersyukur diberi peluang oleh Allah. Jika ada kesempatan lagi, aku akan jejakkan kaki aku kat sana lagi. Ameeen.
And, meh aku cerita pasal madinah sikit sikit. oky, kat madinah ni ada baanyak tempat kita boleh pergi ziarah. yang paling awesome bila dapat pergi bukit uhud. Hmm, act. pengetahuan sejarah islam aku banyak jugak bantu aku kat sanaa. so dapatlah aku gambar sikit sikit. apa yang aku belajar tu, bila pergi  tempat tempat kat sana tu. Hmm, sungguh sejarah islam ni tak ada tolok bandingnyaa. Aku bersyukur bergelar Islam. Aaaargh. aku tak boleh nak terus taip dah. nanti kolam air ni. Berjuraian tak pasal pasal. Hmm, so. Untuk kali ni. Cukuplah post ini dahulu okyy.
Lastly, Selamat menyambut maulidur Rasul sahabat sekalian. Barakallahufikum.


Adios, aku doakan semua sahabat berpeluang ke sana. Timba pengalaman macam aku dapat. dan kumpul amalan sebanyaaaaaaak mungkin. Ameeen <3

No comments:

Post a Comment

Sila2..!