Friday, April 6, 2012

Just to say something.

Assalamualaikum semuaa. Hope semuanya sihat sihat belakaa And Salam Jumaat. (: Hmm, Guess what? Malam yang membosan ni. Saya back to back dengar lagu 2PM. Kahkahkah. Yelew. Lama dah tak buat cenggitu. And dari salah satu lagu dorang. Ada satu bait lirik yang agak inspired me. Yeah. Bunyinya cenggini, " We don't stop, We can't stop. Until We reach the top - Abangku, Chansung. *oky, berangan.
So, bila disiat siat maksudnyaa. Hmm, sedikit termasuk dalam kehidupan saya. Yelew, act. Kebelakangan ni banyak benda berlaku yang menyebabkan semangat saya nak teruskan hidup and cita cita sedikit celaru. Banyak juga dugaan. Bila fikir balik. Yeah. Aku tak boleh mengalah lagi. Perjalanan masih jaaaaaauh. Banyak benda perlu disettlekan. And of course, aku tak boleh berhenti sebelum aku mencuba segala sesuatu.
Ya Allah, bantulah hambamu ini. Oky, luahan sanubari. Take Note ! Hmm, masa depan kita, kita tak tahu cemana. Takkan sebab satu benda saja. Kita nak runtuhkan segala cita cita dan kehidupan kita. Baaanyak lagi alternatif lain. Fikir dengan baik dan teliti semuaa. And. Cakap pasal masa hadapan ni. Aku mula fikir, lepas ni kawan kawan semua dah ada haluan masing masing. Boleh lagi ke kita jadi macam dulu dulu. Friendship yang rapi terikat yang banyak orang jeles dengan OneSeven semuaa. Semoga ikatan ukhuwah ini dibawa hingga ke syurgaa. Amiiin. And. Aku tak dapat bayang 5 tahun akan datang. Semua dah besar panjang. And. dah berkarier mungkin. Hmm. Yang paling dirisaukan. Mampukah kita menjaga diri kita dari anasir anasir yang tak sepatutnya. Takpe. Selagi iman kita semua tetap pada Allah. Selagi tu Allah lindungi kita. InsyaAllah.
And, tadi nonton Halaqah Sentuhan Kalbu. And topic dia pasal remaja gitulah. And ada sorang abang ni cerita pengalaman dia. And, dia seorang mat rempit yang dah menemui hidayah. Alhamdulillah. Dia kata remaja ni darah panas. Semua benda nak tahu. And. Aku sokong tu. And aku tertarik dengan kata kata dia, 'Keep searching the TRUTH'. Yeah. Memang kita kena terus mencari kebenaran. Kalau tak sesatlah kita. And, aku risau. Ada ke sahabat yang macam aku pernah jumpa ni, kat luar tu. Yang boleh tegur aku kalau aku salah. I hope akan adaaa.And. Buat kawan kawan OneSeven sekalian, Selamat Mengembara ke Alam Baru. Semoga Iman kita teguh. Ameiin. Oky. Sampai sini dahulu. Assalamualaikum. Kboi. Nyte!


Adios, Kata kata Saidina Uthman, “ilmu itu lebih cantik dari madu yang cantik ini. Orang yang menuntut ilmu itu lebih manis dari madu, dan beramal dengan ilmu yang dimiliki itu lebih sulit dari meniti sehelai rambut”. Berjalan dan terus mentafsir dan berfikir dan belajar. Good Luck, guys! <3

No comments:

Post a Comment

Sila2..!