Saturday, November 16, 2013

Such a hard journey

Assalamualaikum semuaaa. Rasanya lama gila kot tak berblog ni. Entahlaah. I dont have much time on writng here, maybe. Sekarang dah ada instagram, wechat bagai. Kat situ lagi senang nak share pape. Okyy. I think, lepas ni entah bila lagi akn menulis kat sini lagi.
Hmm, sebenarnyaa banyak benda nak sharee sepanjang nak dekat setahun hidup kat dunia luar ni. Jauh dari tarbiyah, jauh dari keluarga (Ekhem, tapi tiap weekend still balik) tapi, still hidup dah tak macam dulu. Solat kita, makan kita sebelum ni semua parent jaga. Ini kau kena jaga sendiri, kalau kau sesat, kau susah. Nauzubillah.
Okyy, taraaa ~

Hai, saya student pharmacy KPJHUC (google sendiri pebenda, panjang no) . p/s : gambar over editing ni. Mihmihmih. Oky, mula mula masuk dunia luar, aku dah takut, takut ape ?  takut aku dapat culture shock. Homaaai. Tapi, satu je. Aku doa dari dulu sampai sekarang Allah tetapkan iman aku, pelihara aku kat mana pun. Aku pun doakan semua kawan kawan aku yg lain dapat survive dengan baik and kalau berubah pun, tak delah teruk mana. Memang masa mula mula aku masuk, gelaran 'ustazah' tu biasa ah bro. Tapi takpelah, aku tak kisah. aku dah bersedia semua tu, InsyaAllah. Tapi, nasib baik semua terima aku dgn baik dan aku cuba tak over doing supaya org tak ingat aku ni semuanya tak boleh.

And yes, aku kata. Dunia luar 100% percent percent berbezaaa. Kau pakai tudung on off on off pun, takde org kisah. Macam, tu perkara biasa je. Aku pun kelu sebanarnyaa. Entahlah. Mungkin aku tak cukup kuat lagi kot. InsyaAllah, aku berharap aku dan sahabat semua dibawah jagaan Allah sentiasa. Aaaaaaand, aku rindu tarbiyah, rindu usrah, rindu kena buat hafazan, bawak quran pergi sekolah, belajar pasal sirah semuaaaaa aaaand belajar bahasa araaaab.Mana nak cari lagi oiii. Siapa tak rindu woi. Kau bayang lah dari darjah 1 belajar semua tuu, tetibaa takde dah weh.

Sumpaaah, aku jeles dengan kawan kawan aku yang datang masuk uia, usim pergi jordan, pergi mesir bagai. Homaaai.
Takpee, ini mugkin takdir aku. tak baik salahkan takdir. Yee dok ?  And, aku paham perasan mereka mereka yang diluar comfort zone macam aku ni. Tkpe korang, take care ofyourself with a good care. Biar kau pengaruh orang, jangan orang pengaruh kau.
Oky, mungkin ini je dulu buat kali ini.Lain hari bebel lagi.
Adios, keep calm and love yourself :)

No comments:

Post a Comment

Sila2..!