Tuesday, October 11, 2011

memori kembali ke 2009 P2

okky. aku nak sambung cerita tergantung aku nih. malas nak edit post, aku sambung sini sudah. jahaha.
okky. haritu aku cerita pasal makanan kat sana. tapi, seriuosly lah. semua sedap dan terJAMIN halal. InsyaAllah. hee.
oky. post ni aku nak cerita pulak pasal aktiviti apa aku buat kat sana. aww. satu je aku nak cakap. korang akan rasa tenang setenang -tenangnya ouh kat sana. hmm. kalau korang ada peluang ajaklah parents pergi sana. dari pergi paris ke hong kong ke. baik pergi sana. tak ada benda lain yang korang fikir kat sana. masalah pun, hilang dibawa angin macam tu. hmm, aku cakap ni based on apa yang aku rasalah.hahaha. oky, dah diam. sambung cerita jangan melencong.
hmm, oky. first day sampai macam biasa. buat tawaf selamat datang. aww. bila tengok kaabah. automticly, air mata jatuh berjuraian. *haak, bm aku, hancuss* dalam hati. Ya Allah, indahnya kaabah ni. aku rasa ada gap ouh dengan kaabah tu. hmm. ouhh. rinduuunyaaaaaaaa. nak pergi laaaagi. hahaha. oky, dah habis tawaf tu. solat then balik hotel. *aku ringkaskan cerita, sebab tak ingat sangat.*
after about 2 weeks later, kemuncak haji pun sampai. waktu ni lah. cabaran. memang tak yah cakaplah.banyaaaak sangat. cuma bergantung kita dengan diri kita nak handle masalah and cabaran tu macam mana. tapi, aku bersyukur sangat.Alhamdulillah. semua okyy. okyy. kemuncak haji ni. start dengan wuquf>mabit kat muzdhalifah>melontar kat mina>baaalik. alaaa, macam korang belajar dalam psi tu. heee. tapi, masa tu, makanan yang paling senang and sedap makan maggi. hahaha. bermangkuk mangkuk maggi yang cup tu aku lahap. hahaha. sukahati akulah. janji aku kenyang. jahahaha. oky.kat tempat yang aku sebut tadi tu. kemudahan dia okyy. cukup je. cuma kena sabarlah guna. kat arafah *tempat wuquf* kitaorang tidur dalam khemah je, khemah kain. huhu. sejuk bila malam tu, tak yah cakaplah. tapi, best. sebab fresh air. semua natural je. no copy copy. hahaha.okyyy. kat mina pulak. aku suka part jalan malam malam nak pergi melontar. heee. about 3-5 km kota aku jalan. tapi best, tak penat pun. sebab ramai orang. huhu. okyy. then, habis dah kerja haji aku. haaaaa. im free. hee.
so, lepas tu. adalah akuand family pergi ziarah. kitaorang pergi hudaibiyah, tengok unta.*minum susu unta*. aww. sebenarnya, rasa dia. biasa je. macam susu lembu je. unta unta tu semua baik baik, peramah gitu. hahaha.okyy. takpasal. hahaha.
okyy.
TO BE CONTINUED....(hahaha. tak larat nak menaip dah, PENAAAAT) tulah, gatal nak update lagi. hahaha. belog aku, suka hatilah. oky, dah diam. thehehe.
oky, nanti aku update apa aku buat kat madinah pulak.
okky. seee yaaaaaaaaa. adiosss~

No comments:

Post a Comment

Sila2..!